Value Added Services
Voor onze fulfilment klanten is het mogelijk om extra diensten af te nemen voor speciale handelingen. Dit noemen we Value Added Services of VAS in het kort. Op deze pagina lees je alle mogelijkheden en hoe je deze instelt.
Voor Value Added Services kunnen wij extra kosten in rekening brengen. Een overzicht van deze kosten vind je in my.QLS bij instellingen → prijzen.
Breekbare artikelen
Alle verschillende breekbare opties stel je gemakkelijk zelf in op de productpagina. Alle orders waar een product in zit dat is ingesteld als breekbaar gaat via een aparte lopende band naar onze manuele inpakafdeling. Zo kan QLS duizenden orders per dag verwerken en nog steeds de garantie geven dat artikelen goed worden ingepakt!
Tip: je kan gemakkelijk in bulk producten veranderen van breekbaar niveau door gebruik te maken van een Excel import. De import/export feature vind je rechts bovenin op de product overzichtspagina.
Breekbaar – plastic
Wanneer je een product instelt op breekbaar – plastic wordt de doos opgevuld met grote plastic zakken met lucht erin. Dit zorgt ervoor dat het artikel tijdens het vervoer minder kan bewegen en dat schokken worden opgevangen. Het plastic dat we hiervoor gebruiken is gemaakt van gerecycled plastic om de impact op de natuur zo minimaal te houden.
Breekbaar – papier
Wanneer je een product instelt op breekbaar – de doos wordt opgevuld met speciaal gevouwen papier. Dit zorgt ervoor dat het artikel tijdens het vervoer minder kan bewegen en dat schokken worden opgevangen. Wil je geen plastic opvulmateriaal i.v.m. de impact op de natuur? Kies dan voor deze ecologische papieren oplossing.
Extreem breekbaar
Wanneer je een product instelt op extreem breekbaar wordt het artikel rondom in bubbelplastic verpakt. Dit zorgt ervoor dat het artikel een extra beschermlaag krijgt en schokken nog beter kan absorberen.
Naast bovenstaande oplossingen bieden wij nog een aantal extra oplossingen aan. Deze oplossingen kunnen alleen door accountmanagers worden ingesteld.
Breekbaar stickers
Om aan de verschillende vervoerders kenbaar te maken dat dit gaat om een breekbare bestelling bieden wij de optie aan om breekbaar stickers op de verzenddoos te plakken. Je accountmanager kan dit op aanvraag per verschillend breekbaar niveau activeren. Hierdoor ziet onder andere de bezorger dat het om een breekbaar pakket gaat en dat ze hier extra voorzichtig mee om moeten gaan.
Grote orders
Wanneer een order te groot wordt kunnen producten die normaal niet breekbaar zijn toch kapot gaan. Daarom bieden wij de optie aan om grote orders apart te sorteren en goed in te laten pakken. Hierbij zorgen wij ervoor dat er niet teveel artikelen in één doos gaan en dat de doos goed wordt opgevuld. Je accountmanager kan dit op aanvraag activeren
Custom inpak gifjes
Bij alle verschillende breekbaar niveaus laten wij onze medewerker gifjes zien om te laten zien hoe een order moet worden ingepakt. Wanneer je artikelen op een afwijkende manier moeten worden ingepakt kan je accountmanager het gifje vervangen door een custom gifje.
Eigen verzenddoos
Bij het versturen van bestellingen heeft het onze voorkeur om met onze standaard dozen te werken. Deze dozen gaan door de inpakmachine heen waardoor het proces een stuk efficiënter is. Mocht je toch met een eigen verzenddoos willen versturen is het mogelijk om dit in te regelen.
Bij het werken met een eigen verzenddoos is het verplicht dat er een unieke EAN code op de verzenddoos staat. Zo kunnen wij onze medewerkers forceren tijdens het inpakken om gebruik te maken van jouw doos. Wanneer je hier gebruik van wilt maken vragen we je contact op te nemen met je account manager.
Extra picks
Wanneer je een bestelling hebt met veel stuks kost het ons meer tijd om deze in te pakken. Daarom vragen we extra kosten bij een groot aantal picks. Zo kunnen we ervoor zorgen dat ook grotere bestelling goed worden verzonden. De prijs per stuk vind je terug in my.QLS bij instellingen → prijzen. Hier zie je ook vanaf hoeveel picks je extra gaat betalen.